תוספי תזונה לספורטאים - webdir

תוספי תזונה לספורטאים – עבור גוף שמגיע להישגים



עולם הספורט מאוד תחרותי, ולא רק במובן של תחרויות אמיתיות, בהן בסופו של דבר זוכים במדליות. גם מי שעוסק בתחום באופן חובבני, משווה עצמו כל הזמן לאחרים: כמה משקולות הצליחו להרים? האם אני מרים כמוהם? כמה מהר הם רצים והאם אני מצליח להשיג אותם? תחום הספורט הוא הישגי, גם כאשר אנחנו מדברים על זה החובבני. בסופו של דבר בתחום הזה אנשים מושווים לא רק מול אחרים אלא גם מול עצמם, והם רוצים לראות תוצאות שמשתפרות מפעם לפעם ועל כן, נוקטים בשלל אמצעים כדי לשפר את התוצאות. חלק יקפידו מאוד על משטר אימונים קבוע, כזה שבו גם נחים בהפרשי זמן מסוימים. אחרים, יוסיפו לתפריט שלהם תוספי תזונה.
בריאות וספורט – זה הולך ביחד
לא, אין מה לקפוץ לאחור בפחד. כאשר מדברים על תוספי תזונה, הכוונה לתוספים בריאים ומוכרים ולא לחומרים מפוקפקים ששמעתם בעבר על אנשים המכניסים אותם לגופם, בכדי להגיע להישגים. מדובר בחומרים הנמצאים במזונות שלנו בכל מקרה, אך כדי להגיע לתוצאה מסוימת שאנו רוצים בה – יש לקחת מהם יותר. כאשר באים לבחור תוספי תזונה לספורטאים, צריך קודם להגדיר את המטרה לשמה התכנסנו: האם מדובר ברצון לבנות את הגוף ולתחזק אותו? האם אנחנו רוצים לשפר ביצועים או שמא המטרה בכלל היא שיקום הגוף? לאחר שהגדרנו את המטרה, נוכל להתמקד ולמצוא את המוצר המתאים לגוף.
תוסף התזונה המוכר ביותר הוא חלבון הגבינה, אך כמובן יש כל כך הרבה וכל אחד מהם יכול להעניק משהו אחר לגוף הספורטאי. בין תוספי התזונה ניתן למצוא ויטמינים, מינרליים, חומצות אמינו או רכיבים צמחיים. יש לשים לב להבדל בין "תוסף תזונה" ל"תוסף מזון" – כאשר הראשון מטרתו לשפר את התזונה שלנו בהתאם למטרה ששמנו לעצמנו ואילו השני הוא דברים המוספים למזון שלנו כמו צבעי מאכל או חומרי טעם. כשאתם בוחרים את תוסף התזונה שלכם, שימו לב שאינכם מתבלבלים מהמבחר.
רשימה מרשימה
לאחר שמיקדתם את עצמכם כספורטאים במטרה אותה תשיגו, תוכלו לבחור בין התוספים: חלבון – שהוא אבן הבניין של השרירים. הוא זה שעוזר לשרירים לגדול וודאי שמעתם על ההמלצות לאכול ביצים וטונה לאחר אימון. לא כל אחד מסוגל לעשות זאת ולכן ניתן להשיגו באופן מרוכז באמצעות אבקות חלבון שלרוב גם נספגות טוב יותר. גיינרים – חלבון משולב עם פחמימות, העוזרות לחלבון להיספג בגוף ולכם להגיע לתוצאה הרצויה. הקריאטין לעומת שני אלה יוסיף אנרגיה לשריר ובכך יעזור לשפר את הביצועים בחדר הכושר ואילו הליאוצין ישמר את מסת השריר בעת אימון אינטנסיבי.
תוספים נכונים יכולים לעזור לכם גם במטרות שיקום הגוף, ולא מדובר רק על פציעה: הגוף צריך להתאושש ולהשתקם כל הזמן, אם אתם ספורטאים המקפידים על אימונים מאסיביים. על כן תוכלו להיעזר במולטי ויטמין, אומגה 3 ושלל חומצות אמינו.

כל זכיות המאמר לwebdir לפרטים והרשמה הרשמו לאתר

 
 
תפריט דף הבית טלפון